Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Reklama w grach komputerowych

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Magdalena Zwolińska | 2021-01-07 11:52:33
biuletyn euro info, gry komputerowe, gaming, reklama

Można wymienić kilka form wykorzystania gier komputerowych jako narzędzi reklamowych, przede wszystkim strategię 'advergaming' oraz 'in-game advertising' (IGA). Zachęcamy o lektury artykułu, który analizuje m. in. praktyczne i prawne aspekty drugiej z nich.

fragment artykułu z Biuletynu Euro Info 7/2020

 

(...)

Gry komputerowe, ze względu na charakterystykę tej formy rozrywki, stanowią znakomite podłoże dla działań marketingowych. Jedną z najważniejszych cech gier komputerowych w tej perspektywie jest to, że wymuszają one aktywność odbiorcy potencjalnej reklamy, czyli gracza. Musi on nie tylko odbierać i przetwarzać dane komunikowane przez aplikację, ale również sam musi wprowadzać dane, używając do tego stosownego kontrolera (gamepada, myszki, klawiatury). Oznacza to, że gracz musi być skupiony i stale zaangażowany w to, co dzieje się na ekranie. Nie może, jak np. w przypadku reklam telewizyjnych, po prostu zmienić kanału. Ponadto gry komputerowe mają charakter przedstawienia, rozgrywają się w określonym uniwersum, w którym zostaje osadzony gracz. To sprawia, że użytkownik staje się elementem rozgrywki, utożsamia się z jej bohaterami i przedstawionymi wydarzeniami, co z kolei powoduje, że ma pozytywne nastawienie do prezentowanych mu treści, w tym do treści reklamowych.

Formy marketingu

Można wymienić kilka form wykorzystania gier komputerowych jako narzędzi reklamowych. W tym zakresie wyróżnia się przede wszystkim dwie podstawowe strategie: advergaming oraz in-game advertising (IGA).

Advergaming to działanie polegające na tworzeniu „gier reklamowych”, czyli gier, których podstawowym celem jest promowanie produktu, usługi czy marki. Niekiedy gry reklamowe realizują również dodatkowe zadania, jak np. zbieranie fanów lub członków grup w serwisach społecznościowych, realizacja konkursów z nagrodami, zbieranie adresów e-mail graczy czy edukacja[1]. Gry reklamowe są produkcjami projektowanymi na zlecenie reklamodawców, z bezpośrednim zamiarem realizacji celu komercyjnego. Advergames są dystrybuowane obecnie przede wszystkim w Internecie, w tym na portalach społecznościowych, aby umożliwić dostęp do nich jak najszerszemu gronu odbiorców.

(...)

W niniejszej publikacji chciałbym skupić się na drugiej gałęzi gamingowego marketingu, czyli na in-game advertising. Jest to działanie polegające na osadzaniu treści reklamowych w istniejącej, zazwyczaj oczywiście popularnej, grze komputerowej. Najczęściej wyróżnia się następujące rodzaje IGA: reklamę statyczną, reklamę dynamiczną oraz product placement[2].

(...)

 

Jarosław Jezierski

adwokat, specjalizuje się w prawie własności intelektualnej oraz prawie ochrony danych osobowych. Współwłaściciel kancelarii CleverLaw – Świerczek Jezierski Kancelaria Prawna. Współautor bloga sjezierski.pl, traktującego o IT - zarówno w ujęciu technicznym, jak i prawnym


[1] J. Jankowski, Rozwój advergames i gier w marketingu, Raport game industry trends 2012, s. 44.

[2] zob. R. Szczęsny, In-game ads, czyli reklama w grach, Raport game industry trends 2012, s. 48.

 

Przeczytaj więcej takich artykułów w strefie wiedzy PARP.





Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw

Skuteczna agencja SEO

Gdy z roku na rok coraz więcej ruchu organicznego przechodzi do internetu, to wiedz, że to ostatn...
Polska - Wrocław 2020-12-18 Dodał: Bartłomiej Ćwiąkała Doradztwo/consulting/edukacja, IT/ICT, Media i reklama Zobacz ofertę

Pozycjonowanie stron internetowych

SEOEXPERT MAREK STOKOWSKI - jako freelancer SEO zajmuję się usługami zwiększania ruchu organiczne...
Polska - ŁÓDŹ 2020-12-17 Dodał: Marek Stokowski Doradztwo/consulting/edukacja, IT/ICT Zobacz ofertę

Tworzenie treści na stronę internetową - Pomoc w zdobyciu pracownika

Witam, zajmujemy się tworzenie treści na strony zajmujące się pomocą w pozyskaniu pracownika z ...
Polska - Sokola 2020-11-27 Dodał: Łukasz Tomaszczyk IT/ICT, Pozostałe branże Zobacz ofertę

Zobacz więcej ofert