Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Polska na GITEX 2019 - podsumowanie

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Magdalena Zwolińska | 2019-11-14 13:01:00
gitex, dubaj, zjednoczone emiraty arabskie, targi, stoisko, polska, parp

W dniach 6-10 października 2019 r. w Dubaju odbyły się największe w regionie Bliskiego Wschodu, Azji i Afryki targi technologiczne - Gitex Technology Week. Podczas tego wydarzenia, w ramach Branżowego Programu Promocji sektora IT/ICT Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości po raz pierwszy zorganizowała polskie stoisko informacyjno-promocyjne.

 

Swoją ofertę zaprezentowało na nim ponad 45 polskich firm i startupów z branży IT. Podczas targów szczególnym zainteresowaniem cieszyły się przedsiębiorstwa oferujące rozwiązania z zakresu smart home, SaaS, czy oprogramowania ERP.

 

 

Tegoroczną edycję targów odwiedziło ponad 100 000 osób ze 140 krajów, a swoją ofertę zaprezentowało ponad 4500 wystawców, w tym ponad 50 firm z Polski, a wśród nich wielu beneficjentów poddziałania 3.3.3 POIR „Go to Brand”.

 

 

Jednym z nich była, posiadająca własne stoisko na GITEX, firma Grenton - producent systemu Smart Home, który może być instalowany zarówno w nowopowstających, jak i istniejących obiektach mieszkalnych. System wyróżnia m. in. hybrydowość, pozwalająca na łączenie poszczególnych elementów przewodowo oraz drogą radiową.

Jak podkreśla Mariusz Lasek, Head of Business Development w firmie Grenton, produkt powstaje w całości w Polsce, zarówno w zakresie urządzeń jak i oprogramowania.

 

 

– Na rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich po raz pierwszy pojawiliśmy się dokładnie rok temu, właśnie podczas targów technologicznych GITEX. Wystawiliśmy się na nich również podczas tegorocznej edycji. Było to związane ze skorzystaniem przez nas z dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój - „Go To Brand”. Jak się okazuje, jest on wręcz idealnie skrojony dla takiej firmy, jak Grenton – producenta, który już zdążył wytworzyć produkt z powodzeniem dystrybuowany w Polsce i z którym zamierza wyjść poza granice kraju. „Go To Brand” może znacząco ułatwić nawiązanie międzynarodowych relacji handlowych i w efekcie wprowadzić wyrób na nowy rynek. Co więcej, w przypadku dużych międzynarodowych imprez, takich jak GITEX, mówimy zwykle o ekspansji regionalnej, bo miejsca takie jak Dubaj są często hubami biznesowymi dla dużych obszarów – powiedział Mariusz Lasek.

Po kilku miesiącach od pierwszego udziału Grenton w targach w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, firma podpisała umowy dystrybucyjne dotyczące rynków ZEA oraz Arabii Saudyjskiej.

W przypadku Arabii Saudyjskiej naszym wyłącznym i autoryzowanym dystrybutorem została zatrudniająca około 2000 osób grupa Al-Alameya. Firma ta zaprezentowała markę Grenton w marcu 2019 r. podczas największych w tym kraju targów systemów zabezpieczeń i rozwiązań inteligentnych Intersec. W chwili obecnej Al-Alameya za pośrednictwem lokalnych dealerów zdążyła już zainstalować kilkanaście naszych systemów, a jakość oferowanych przez Grenton rozwiązań oraz satysfakcjonująca dotychczasowa współpraca zaocowała zawarciem nowej umowy przedsiębiorcą z Egiptu – zaznaczył Mariusz Lasek.

Podpisanie tej umowy miało miejsce własnie podczas targów GITEX 2019, na polskim stoisku informacyjno-promocyjnym.