Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Ruszyły targi Gamescom!

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Magdalena Zwolińska | 2019-08-20 12:04:33
gamescom, targi, gaming

Dzisiaj rozpoczynają się targi Gamescom, czyli największe targi gier interaktywnych i rozrywki w Europie, i drugie największe tego typu wydarzenie na świecie. Na stoisku narodowym współorganizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości prezentuje się ponad trzydzieści firm i instytucji z polskiej branży gamedev.

 

W 2018 r. targi w Kolonii odwiedziło 370 tysięcy osób ze 106 krajów, w tym ponad 5 tysięcy dziennikarzy branżowych, a swoją ofertę zaprezentowało około tysiąca wystawców z 56 państw. W tym roku można się spodziewać równie dużego zainteresowania. Jak mówią producenci i wydawcy gier, targi Gamescom to świetna okazja by zaprezentować swoje produkty docelowym odbiorcom, zebrać od nich opinie, wypromować dany tytuł oraz nawiązać relacje z partnerami biznesowymi.

Podczas targów swoją ofertę licznie prezentują polskie studia gamingowe, których tytuły są coraz lepiej rozpoznawalne w świecie i bardzo cenione, zarówno przez samych graczy, jak i branżowe media. Producenci i wydawcy korzystają z gościnności polskiego stoiska małych, niezależnych twórców gier, którego współorganizatorem jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, wraz z Indie Games Poland Foundation, Game Industry Conference, Instytutem Polskim w Dusseldorfie, Konsulatem Generalnym RP w Kolonii oraz Polską Agencją Inwestycji i Handlu.

Polskie stoisko o powierzchni 320 m2 (w tym 50 m2 stoiska zorganizowanego przez PARP w ramach Branżowego Programu Promocji IT/ICT - 3.3.2 POIR) zlokalizowane jest zarówno w strefie B2B (220 m2), jak i B2C (100m2).

W strefie B2B swoją ofertę prezentują łącznie 32 firmy i instytucje wspierające małych niezależnych twórców gier, w tym: 11 Bit Studio, 7LEVELS, A2 Softworks, AllIn Games, Anshar Studio, ARP games, Artifex Mundi, Baby Bison Games, Black Sail Games, Chaos Forge, Donkey Crew, The Farm 51, Fireart Games, Game Industry Conference, Happy Corruption, Hexy Studio, Indeep Studios, Mass Creation, Monster Couch, North 3D, One More Level, Ovid Works, Pixel Perfect Dude, PlayWay S.A., Punch Punk Games, Roboto Translation, The Knights of Unity, Walkabout, EXOR Studios, Simteract, GRY-OnLine.pl, Techmo. W strefie B2C swoje gry prezentują następujący twórcy: All in! Games, Black Sail Games, Happy Corruption, The Farm 51, One More Level, Ovid Works, The Knights of Unity.

 

 

W tym roku na Gamescom będziemy obecni w polskiej strefie usytułowanej w biznesowej części targów. Zaprezentujemy m.in. konsolową wersję naszego hitu znanego z PC, czyli gry Frostpunk, nadchodzącą grę RPG-akcji Children of Morta, której jesteśmy wydawcą, a także dodatek do zeszłorocznego Moonlightera w wersji na PC. Zainteresowanie dziennikarzy jest duże, więc myślę, że odwiedzą nas przedstawiciele czołowych mediów branżowych. W strefie B2B będziemy gościć również naszych partnerów sprzętowych – zapowiada Konrad Adamczewski, specjalista ds. PR warszawskiego studia gamingowego 11 bit studios, którego przedstawiciele będą prezentować ofertę w strefie B2B polskiego stoiska podczas tegorocznej edycji targów Gamescom.

Poza wspólnym polskim stoiskiem w hali 4.1 na targach Gamescom prezentuje się dodatkowo 22 indywidualnych wystawców, w tym beneficjenci poddziałania 3.3.3 POIR, a także największe polskie firmy w branży takie jak CD PROJEKT RED czy CI Games S.A.

Lista polskich firm na Gamescom

Polskie firmy mają również okazję do zaprezentowania swojej oferty podczas giełdy kooperacyjnej gamesmatch organizowanej w ramach sieci Enterprise Europe Network.