Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Polska na Global Game Exhibition G-Star 2018 - podsumowanie

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Sławomir Biedermann | 2018-11-26 12:36:33
g-star, korea, pusan, busan, targi, gry, gaming

W dniach 15-17 listopada w Pusan, w Korei Południowej, odbyła się kolejna edycja międzynarodowych targów gier komputerowych - Global Game Exhibition G-Star. Po raz pierwszy w historii Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości była obecna na targach z polskim stoiskiem informacyjno-promocyjnym.

Targi Global Game Exhibition G-Star to największe w Korei Południowej i jedno z największych w Azji wydarzeń dedykowanych branży elektronicznej rozrywki. Zarówno targi G-Star, jak i cały rynek koreański w dalszym ciągu skrywają niewykorzystany potencjał dla przedsiębiorców z Polski.

G-Star co roku odwiedza ok. 200 000 osób, a podczas wydarzenia swoją ofertę prezentuje ponad 600 wystawców z przeszło 30 krajów, w większości z branży gamingowej. W 2018 r. w tym gronie znalazło się również 7 polskich firm, które na indywidualnych stoiskach miały okazję zaprezentować się międzynarodowej publiczności. 5 z tych firm to beneficjenci PARP w ramach poddziałania 3.3.3 POIR „Go to Brand”. W trakcie trwania wydarzenia na polskim stoisku zaprezentowano ofertę łącznie 15 polskich firm.

Polskie stoisko na targach G-Star odwiedził również Ambasador RP w Korei Południowej Pan Piotr Ostaszewski i kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH Pan Arkadiusz Tarnowski. Obaj Panowie uczestniczyli również w podpisaniu dwóch Porozumień o Współpracy (ang. Memorandum of Understaning – MoU).

Pierwsze MoU zostało podpisane pomiędzy organizatorami odbywającej się w Poznaniu przy okazji targów Poznan Game Arena konferencji Game Industry Conference a kierownictwem targów G-Star i miało na celu wzajemną promocję wydarzeń jak również organizacje wzajemnych misji gospodarczych odpowiednio koreańskich do Poznania i polskich na targi G-Star do Pusan. Drugie MoU zostało podpisane pomiędzy Fundacją Indie Games Poland i Koreańskim Stowarzyszeniem Branży Gamingowej K-Games i miało na celu wzajemną promocję twórców gier w Polsce i Korei, jak również wymianę doświadczeń i dobrych parktyk.

Stoisko informacyjno promocyjna na G-Star zostało zorganizowane w ramach Branżowego Programu Promocji IT/ICT i było współfinansowane ze środków Unii Europejskiej (poddziałanie 3.3.2 Program Operacyjny Inteligentny Rozwój).

Polskie firmy, które promowały swoją ofertę podczas Global Game Exhibition G-Star: